dijous, 9 d’octubre del 2008

Che! Aprendimos a venderte

Avui fa 41 anys de l'afusellament d'Ernesto Che Guevara. És una figura que des de fa temps m'ha despertat un cert interès. A través de diversos documentals, pel·lícules i lectures m'he anat endinsant mica en mica en la seva persona i mica en mica m'ha anat captivant cada cop més.
D'altra banda tant com em facina la seva figura em sorpren la facilitat amb què la societat comercial de les darreres dècades va aconseguir transformar el que era un símbol revolucionari a nivell mundial en un símbol comercial! És impressionant la mà d'articles que es poden comprar amb la cara del Che impresa.
Per si algú vol aprofundir en el tema recomano:

- Diarios de motocicleta: film que narra els anys de jove en què va anar voltant per tot Sudamèrica i es va anar forjant la seva ideologia.

- Historia contemporànea de Cuba de Hugh Thomas que és la versió més acceptada de la història de Cuba de l'últim segle i alhora imparcial.

Fins a la victòria! sempre! o potser hauríem de dir "fins a l'èxit comercial!Sempre!"!

- Che. El Argentino: és un film que encara es pot veure als cinemes catalans, té una gran part de documental i narra els primers anys de la revolució cubana. L'actor Bendicio del Toro clava el personatge. S'espera la segona part de la pel·lícula per els pròxims anys.

En fi, fins a la victòria! Sempre! ... o potser hauríem de dir "fins a l'èxit comercial! Sempre!"